Poszterek

Szekcióvezető: Hamvai Kinga

A kutatási poszter (research poster, academic poster) az utóbbi években a tudományos konferenciák egyre elterjedtebbé váló kísérő műfaja. A poszter szekción sorakozó plakátokhoz nem szükséges szóbeli előadás, hogy áttekintést nyújtson a kutatásról. Célja egyszerűen, érthetően kommunikálni akár bonyolult összefüggéseket is, emellett „reklámfelületként” szolgálhat egy-egy kutatási projekt, tevékenység számára. A poszter arra törekszik, hogy választ adjon a következő kérdésekre: Mi a kutatás kontextusa, problémafelvetése, illetve milyen relevanciával bír? Mit ad hozzá a már létező tudáshalmazhoz, ismeretekhez? Milyen módszereket alkalmaz? Milyen eredményekre jutott, milyen következtetések vonhatók le, és azok alapján milyen javaslatok tehetők?

A Látkép 2021 poszterszekciójában egyéni és csoportos projektek mutatkoznak be. Az egyes témakörök prezentációja forgószínpados formában zajlik, azaz a közönség kislétszámú (5-7 fős) csoportokba szervezve, egymást követve valamennyi posztert meglátogat, ahol a szerző 5 perces előadásban ismerteti kutatása legfontosabb pontjait. Kérdésfeltevésre az előadások végén lesz alkalom.

A poszterkiállítás a fesztivál teljes ideje alatt megtekinthető. 

Albert Ádám és Lepsényi Imre: Forma/Történet

Apor Eszter: Adatok Liszt Ferenc 19. századi kultuszának történetéhez: A weimari korszak (1847-1861) képzőművészeti inspirációi és az Altenburg-i „műgyűjtemény”

Barkóczi Flóra: Művészet és Web 1.0 - Az internet megjelenésének hatása a kilencvenes évek hazai képzőművészeti közegére

Biró Eszter: Taxonómiai gondok: Esterházy Péter “Ottlik Átirat”/”Iskola-átirat”

Guba Sándor: Affektív tényezők a városépítészetben

Huszthy Edit: Textualitás, teatralitás és vizualitás

Mátyás Eszter: APACHE project

Merkl Márta: Az üzenetközvetítő étel. Jelenkori Eat Art határátlépésekkel

Nagy Katalin Zsanett: "Zsidóknak roppant Zsinagógájok." A bonyhádi ózsinagóga

Pintér Bálint: A wagrami kerámiagyár és annak szerepe Közép-Európa 19. századi építészetében

Szabó Annamária: Tendenciák a karikatúra-elmélet történetében

Turcsány Villő: Installációművészet mint hibrid médium- a téralkotás dramaturgiája

Varga Zita: A Hejettes Szomlyazók „Gazdálkodj okosan!” című installációja mint a Kádár-kor társadalmi közérzetének művészi sűrítménye

Veszprémi Nóra – CRAACE: Continuity/Rupture: Art and Architecture in Central Europe 1918–1939 projekt bemutatása

Vidákovich-Monori Laura: Garányi József és Garányiné Staindl Katalin épületkerámiái az 1960-as években

 

poszter2 resize